Lietuvos dizaineriai ir „popup.lt“ mados ir maisto šventę užkurs „Paupio turguje“
Stipriausi ir aktualiausi lietuviškos mados kūrėjai naują rudens sezoną pradės „Paupio turguje“. Čia vykstančiame platformos organizuojamame mados renginyje „popup.lt“ rugsėjo 10-12 dienomis savo gaminius pristatys virš 20 mados, dizaino bei maisto kūrėjų ir prekės ženklų.
Tarp renginio dalyvių – jau žinomi dizaineriai: Kristina Kruopienytė, Renata Mikailionytė, Lina Andriukonė, Ernesta Statkutė, skulptoriaus Sauliaus Vaitiekūno „Terra recognita“, „Rudnė“, „Anchovy“. Greta įsikurs ir mažiau girdėti talentai: išskirtinių marškinių kūrėjai „Huginn Muninn“, lininių laisvalaikio kostiumų dizaino namai „Napping Bear“ ir kt.
Šio sezono „popup.lt“ ypatingas tuo, kad renginio lankytojai galės ne tik išragauti rudenines „Paupio turgaus“ gėrybes, bet ir sudalyvauti diskotekoje, kurią užkurs diskžokėjo amplua debiutuojančios įdomios asmenybės. „First time DJ‘s“ diskotekų metu už pulto stos dizaineriai Lina Andriukonė ir Robertas Ulinskas („Copper/Field Hemp“). Taip pat naujame vaidmenyje save išbandys Elas Ramanauskas, maisto kritikė Urtė Mikelevičiūtė, fotografas Santas Mankevičius bei nuolat keliaujanti komunikacijos specialistė, melomanė Inga Norkė.
Mada konceptualioje erdvėje
„Norime puoselėti Vilniuje besiformuojančią bendravimo su menininkais tradiciją. Po karantino ir kūrėjai, ir jų talento gerbėjai yra išsiilgę gyvų susitikimų, ypač tokių, kuriuose tuo pačiu metu galima įsigyti vertingų kūrinių ir apsikeisti naujomis idėjomis“, – teigia renginio organizatorė, „popup.lt“ įkūrėja Erika Paulė.
Anot jos, prieš 7 metus startavusi „popup.lt“ renginių idėja 2020 metais virto kūnu ir tapo nuolat internete veikiančia elektroninės prekybos platforma. „Savo mados ir dizaino renginiams renkamės konceptualias erdves. Mums svarbus bendravimas, kūrybinio proceso pažinimas, todėl turgus – kaip vieša vieta, kurioje galima susipažinti su naujienomis, atsigerti, pavalgyti ir pabendrauti su seniai matytais bičiuliais, mums labai tinka“, – sako Erika.
Ji prisipažįsta, kad visuomet jautė šiltus jausmus Paupio rajonui ir erdvėms, čia įkvėpimo ieško ir daug jos bendraminčių, menininkų ir dizainerių. Taigi besėdint „Paupio turguje“ ir kilo mintis čia suorganizuoti menininkų ir jais besižavinčios auditorijos susitikimą. Jos nuomone, turgaus šurmulys kuria puikią sinergiją, kurioje telpa visi: dizaineriai, menininkai, kūrėjai, pirkėjai, maisto gamintojai, draugai, didžėjai, jų vaikai ir netgi šunys.
„Turgaus aikštė, visų pirma, yra bendruomenės sutikimų erdvė, kuri atlieka itin svarbią socialinę funkciją. Iš kitos pusės, vien „duonos ir žaidimų“ šiuolaikiniam išsilavinusiam žmogui nebeužtenka, jam reikia meno, grožio estetikos ir nuotaikos. Paupio rajonas myli visus menus, o mada, dizainas – tokia taikomojo meno rūšis, kuri gali prakalbinti kiekvieną“, – kalba „Paupio turgaus“ vadovė Rūta Chadasevičiūtė.
Pasak Rūtos, atsiradus „Paupio turgui“ įvyko tam tikra decentralizacija, kadangi dalis pramogautojų iš Vilniaus centro ar senamiesčio migravo į Paupį. „Svarbiausia, kad ši žmonių cirkuliacija vyktų ir toliau, būtent todėl į „Paupio turgų“ artėjantį savaitgalį laukiame atvykstant visų vilniečių ir miesto svečių“, – kviečia Rūta.
Tvarus ir madingas Vilnius
„Stengiuosi gyventi tvariai ir remti vietinius prekės ženklus. Kai renkuosi daiktus ar drabužius, visuomet pasitikrinu, ar mano pageidavimus išpildo vietinė pasiūla. Manau, kad patys turime remti ir mėgstamus lokalius verslus, ir meną. Be to, kai gali su kūrėju susitikti akis į akį, įsigyji daiktą su istorija, o tai sukuria papildomą vertę“, – teigia turgaus vadovė Rūta.
Erika mano, kad mes tikrai daug vartojame ir tai darome kasdien. „Vis tik yra didelis skirtumas tarp masinės, kituose žemynuose pagamintos, produkcijos ir vietinės nedidelio tiražo prekės. Nors jos brangesnės už masinės gamybos prekes, dar klausimas, kuri kaina teisingesnė. Tad tiek gaminti, tiek vartoti visada skatiname sąmoningiau, o sąmoninga mada yra moderni tendencija“, – pastebi Erika.
Pasak jos, dabartiniai vilniečiai yra stilingi, kai kurie iš jų galėtų drąsiai rodytis stilingiausiuose Niujorko, Paryžiaus ar Londono rajonuose. „Gatvėje pastebiu, kad žmonės nebijo per garderobą atskleisti savo asmenybės, ir drabužiai tampa ryškia saviraiškos priemone. Kad ir ką dėvėtum, juk svarbiausia tu ir tavo idėjos, o tvari apranga – tai pareiškimas“, – sako Erika. Ji teigia pastebinti, kad vilniečiai vis atsakingiau renkasi daiktus, domisi dizainerių kūryba, renginiuose patys kalbina mados kūrėjus.
Erikos „must-have“ sąrašas šį sezoną rudeniškas: tamprės, juodas jaukus bliuzonas ir didelis lietpaltis. Taip pat ji atkreiptų dėmesį į kokybišką juvelyriką, aksesuarus. Drabužių, aksesuarų, juvelyrikos bei kitų gražių ar skanių dalykų bus galima įsigyti ir „popup.lt“ renginyje. Čia savo papuošalus ir aksesuarus demonstruos kūrėjai Ernesta Statkutė, „Anchovy“, „Terra Recognita“, „Cockoo“, „erikahoc“, „Legend of Tears“, „Spalvotos kojinės“, „RUTRUT“ keramika, ekologiški maisto produktai iš „Copper/Field Hemp“ bei „Užupių manufaktūros“.